Vanliga frågor och svar

Om du har frågor kring ditt köp eller vad som händer efter ditt köp så är du alltid välkommen att kontakta oss. Du når oss både via chatt och e-post. Här nedan har vi listat de vanligaste frågorna vi får.

Hur lägger jag en beställning

För att lägga en beställning så går du in på den produkt du valt att köpa. Du väljer sedan storlek i rullmenyn ovanför ”Lägg till i varukorg”. Nu klickar du på ”Till kassan” i den ruta som dyker upp i övre höger hörn. Här fyller du i dina uppgifter och väljer betalmetod.

Hur lång leveranstid har Posteracademy?

Leveranstiden varierar beroende på om vi har de valda artiklarna i lager eller ej. Om en artikel inte finns i lager så blir du meddelad om detta. Lagerförda artiklar levereras vanligtvis mellan 2-3 arbetsdagar med Postnord.

Vilka betalalternativ erbjuder ni?

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg genom hela köpet. Posteracademy hanterar aldrig några kortuppgifter utan vi har ett samarbete med Klarna som hanterar din betalning. Du kan betala både med kort och faktura. Du kan även delbetala dina köp genom Klarna. I undantagsfall erbjuder vi även leverans via postförskott. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur levereras produkterna?

När du beställer posters eller art-prints så levereras dessa i papprör för högsta leveranssäkerhet. Ramar och andra tillbehör levereras som en separat försändelse.

Vad kostar frakten?

Inom Sverige
Fraktkostnaden är för tillfället 59 kr vid beställningar under 399 kr. Beställningar som överstiger 399 kr är fraktfria.

Övriga leveranser inom EU
Fraktkostnaden för leveranser som sker inom övriga EU länder (gäller ej Sverige) är för närvarande 99 kr. Dessa beställningar är fraktfria vid köp över 1299 kr.

Reklamationer

Om något i din beställning är skadat vid leverans så ber vi dig att kontakta oss snarast angående detta. Du kan läsa mer om reklamationer här.

Kan jag spåra min beställning?

Alla beställningar skickar spårbart via PostNord. Kontakta oss så skickar vi spårningsnummret.

Min faktura har inte kommit, vad gör jag?

Vid faktura frågor kontakta Klarna – Klarna kundtjänst

Kan jag hämta mina varor på ert lager?

Nej, vi erbjuder inte varuuthämtning.

Har min beställning gått genom?

När du lagt en beställning så går det per automatik ut en orderbekräftelse om beställningen har gått genom. Denna orderbekräftelse får du till din angivna mail.